Стартував проєкт «Психологічна підтримка вчителів» Державної служби якості освіти України за участі фахівців факультету психології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Мета проекту – надання психосоціальної та емоційної підтримки вчителям в умовах війни.
У рамках всеукраїнського проєкту «Психологічна підтримка вчителів» доцентки факультету психології ПНУ Оксана Чуйко, Галина Федоришин, Оксана Паркулаб, Оксана Федик розпочали серію дистанційних тренінгів з групами вчителів, психологів та соціальних працівників Львівської області та Херсонської областей.
Проект передбачає проведення викладачами упродовж наступних двох місяців десяти тренінгів на тематику, спрямовану на розвиток у вчителів навиків психологічної підтримки і безпеки, педагогічної підтримки та вирішення конфліктних ситуацій в умовах війни.
У межах програми тренінгів розглядаються такі актуальні питання сьогодення, як подолання наслідків стресу та уникнення посттравматичного стресового розладу, розвиток навичок життєстійкості педагогів, як навчити дітей розуміти емоції та виражати їх, допомога дитині пережити втрату, проведення уроків під час війни, як говорити з дітьми про війну, підтримка батьків учнів у кризовій ситуації, створення безпечного простору на онлайн-уроці, профілактика конфліктів у класі з внутрішньо-переміщеними учнями, оптимізація групової взаємодії.
Доцентки Галина Федоришин та Оксана Чуйко провели днями перше з п’яти занять для психологів, соціальних педагогів, вчителів з Львівської області, на якому працювало 30 учасників. Зокрема, Галина Федоришин ознайомила із технологією ненасильницького спілкування, розроблену Маршалом Розенбергом. Учасники здобули компетентності, необхідні для вирішення та попередження конфліктних ситуацій, а саме: оволодіння методами розв’язання конфліктів із урахуванням потреб сторін; научіння відрізняти факти від суджень; усвідомлення переваги емпатії та якості стосунків без оцінок та критики; набуття навичок діалогу.
Оксана Чуйко говорила про оптимізацію групової взаємодії як чинник профілактики конфліктів. Група проаналізувала структуру та різні типи групової взаємодії (конфлікти, конкуренцію, кооперацію, співпрацю), виокремила їх сильні сторони та проблемні аспекти, які не сприяють ефективній взаємодії. Акцент зроблено на перехід від конфліктів, конкуренції до кооперації та співпраці. Розглянуто методи та техніки, спрямовані на формування навиків конструктивної взаємодії. Учасники надали позитивні відгуки про тренінг та отримані техніки.
Наступні зустрічі присвячені розвитку навиків надання підтримки батькам у кризовій ситуації, життєстійкості та створення безпечного онлайн простору на уроці. Оксана Паркулаб та Оксана Федик розкажуть учасникам про особливості проведення уроків під час війни, надання допомоги учням, які втратили рідних, як говорити з дітьми про війну, а також про техніки подолання стресів та уникнення постравматичного стресового розладу, вираження емоцій у дітей.
У межах програми проєкту «Психологічна підтримка вчителів» з 11 травня розпочнеться робота з групою вчителів, психологів, соціальних педагогів з Херсонської області.