Сьогодні на базі Прикарпатського національного університету розпочалася дводенна міжнародна конференція “Освіта, перепідготовка та інклюзія: трансформація під час кризи”.
Захід відбувся у рамках головування України у Стратегії Європейського Союзу для Дунайського регіону (ЄСДР) у 2022 році. Гібридний формат конференції дозволив об’єднати онлайн та офлайн аудиторію з різних країн. Участь у конференції, зокрема, взяли національний координатор України в ЄСДР й заступник Міністра розвитку громад та територій України з питань європейської інтеграції Ігор Корховий, заступник Міністра освіти і науки України з питань європейської інтеграції Олексій Шкуратов, заступник Міністра соціальної політики України з питань питань європейської інтеграції Ганна Пророк, ректор ПНУ Ігор Цепенда, директорат регіональної політики, Європейської комісії Йоган Магнуссон, регіональний представник Фонду Ганнса в Україні, Республіці Молдова та Румунії Беньямін Боббе.
Пандемія COVID-19 та незаконна збройна агресія Росії проти України завдала важкі удари по стабільності Дунайського регіону, ринкам праці, спровокували міграцію, проблеми з безробіттям і як ніколи загострили важливість інклюзивного підходу до питання працевлаштування та перепідготовки. Саме ця тематика й стала основою конференції.
Ректор університету Ігор Цепенда привітав усіх учасників конференції та підкреслив важливість освіти при формуванні державної економіки та людського капіталу країни:
“Ми довгі роки недооцінювали освіту, як саме ту платформу, яка є складовою економіки будь-якої успішної держави. Сьогодні ж розвиток ось цієї формули “освіта, перепідготовка та інклюзія” дійсно можуть дозволити Україні відродитися й додатково подолати нові виклики. Я щиро переконаний, що той обмін думками, який відбувається сьогодні в рамках цієї конференції дозволить нам випрацювати нашу нову українську освітню платформу, яка дасть можливість нам зробити той стрибок, який від нас очікує весь світ. Впевнений, що саме завдяки освіті та напрацюванню нових напрямків і тенденцій ми зробимо такий очікуваний для нас всіх ривок”.
Під час панельних дискусій освітяни разом з представниками профільних міністерств, експертами та міжнародними колегами у сфері освіти та працевлаштування обговорили трансформацію соціальної та освітньої системи, просування інклюзивності, цифровізацію освіти, соціальні інновації та трудову мобільність.
Варто підкреслити, що саме головування в ЄСДР є надважливим етапом процесу європейської інтеграції України.