Досвід музикотерапевтичних практик – новий рівень мистецької освіти

6–7 жовтня в межах проєкту «Art Therapy Force» відбулися практичні заняття британського професора Найджела Осборна зі студентами спеціальності Середня освіта (Музичне мистецтво) Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Авторка ідеї і керівник факультативу – кандидат мистецтвознавства, доцентка кафедри методики музичного виховання та диригування Ірина Новосядла.

Майбутні педагоги-музиканти отримали унікальний досвід, беручи участь в музикотерапевтичних практиках з різними категоріями дітей.

У неділю, за сприяння громадської організації «Сонячні діточки Івано-Франківщини», відбулося заняття з дітьми з синдромом Дауна. Через музичні імпровізації діти разом зі студентами подорожували різними країнами світу, вчилися виразно артикулювати звуки, розвивати моторні навички і координацію під дитячий фольклор, пісні-забавлянки.

Також 7 жовтня студенти побували в Івано-Франківській ДМШ № 3 ім. А. Кос-Анатольського, де зібралися учні мистецьких шкіл міста (діти УБД, ВПО). Під керівництвом професора Осборна студенти допомагали дітям відчути себе композиторами, створюючи пісенні образи «монстрів» – персонажів майбутнього мюзиклу.

За ці два дні студенти переконалися, яким потужним інструментом може бути музика – як в роботі в інклюзивному середовищі, так і у психоемоційній підтримці дітей, травмованих війною.

Таке навчання мотивує студентів розвиватися далі у цьому напрямку. І наше суспільство сьогодні особливо потребує таких фахівців.