Минулого тижня у Києві відбулась робоча зустріч учасників ініційованого Асоціацією юридичних клінік України (АЮКУ) проєкту «Антикорупційний комплаєнс у вищій освіті: закордонний досвід і національна практика» за підтримки Проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія».
Від Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника у роботі експертів взяла участь аспірантка, членкиня виконавчого комітету громадської організації «Українська асоціація студентів» з питань роботи з науковими товариствами студентів та аспірантів Наталія Котурбаш. Разом з іншими університетами ПНУ працюватиме над розробкою ефективної моделі антикорупційного комплаєнсу (це відповідність будь-яким внутрішнім або зовнішнім вимогам або нормам) й інструментами залучення студентів до практик протидії корупції у ЗВО. Ініціативу АЮКУ зібрати стейкхолдерів, зацікавлених в активній протидії корупції та запровадженні принципів доброчесності у вищій освіті, підтримали представники державного та громадського сектору.
До обговорення проблеми долучилися представники профільного комітету Верховної Ради України (Юлія Гришина); Міністерства освіти і науки (Олександр Пижов); Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (Сергій Деркач); Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (Олександр Хименко); Національного агентства з питань запобігання корупції (Ірина Чаговець, Вікторія Орисюк); Національного антикорупційного бюро України; Освітній омбудсмен (Сергій Горбачов); експерти проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» (Євген Білик, Галина Кохан); ГО «Фундація інституційного розвитку» (Оксана Броневицька, Анна Федоренко); ГО «Прогресильні»; Українська асоціація студентів (Наталія Котурбаш); Науково-дослідницький центр «ACREC»; аналітичний центр «ОсвітАналітика»; мережа UNIC; IT-компанія «Ethicontrol» (Олег Лагодієнко).
У своєму виступі представниця ПНУ Наталія Котурбаш, зокрема, зазначила, що потрібно виховувати несприйняття проявів корупції та інформувати студентів про те, як вони повинні поводитися у випадках, коли відбувається академічна недоброчесність або що потрібно робити, коли вони самі стають субʼєктом, який породжує корупцію або академічну недоброчесність в освіті.