Вітаємо з перемогою у Міжнародному конкурсі кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікацій та управління брендами

Нещодавно у дистанційному форматі на базі Хмельницького національного університету відбувся Міжнародний конкурс кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікацій та управління брендами. Ця визначна подія зібрала талановитих та амбітних студентів з різних куточків світу. На конкурсі були представлені дві роботи студенток-випускниць спеціальності 292 Міжнародні економічні відносини ОР «Бакалавр» факультету історії, політології і міжнародних відносин Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Котик Христини та Іванової Юліани.

На конкурсі були представлені роботи із 21 закладу вищої освіти України та зарубіжжя. Всього надійшло 127 робіт. Згідно положення, до нагородження представлено 38 робіт (30 %).

Серед кваліфікаційних праць першого (бакалаврського) рівня вищої освіти переможницею стала робота студентки групи МЕВ–41 Котик Христини. Тема кваліфікаційної роботи – «Особливості позиціонування конгломератів та люксових брендів на світовому ринку предметів розкоші».

У конкурсному дослідженні студентки визначено та проаналізовано концептуальні засади розвитку ринку предметів розкоші, обґрунтовано авторське визначення поняття «Предметів розкоші», згідно з яким цю категорію благ становлять споживчі товари, які окрім функціональних потреб задовольняють додаткові (вищі по ієрархії) потреби в піраміді Маслоу конкретного споживача та середовища, в якому він перебуває. Ринок предметів розкоші переживав багато змін і відзначався як винятковий, оскільки він не пов’язаний з основними потребами людей, а радше з їхніми емоціями, мріями, бажанням особистої та соціальної підтвердженості і задоволенням.

Із цивілізаційним розвитком людства вимоги до предметів розкоші зазнають суттєвих змін, в результаті чого зростає їх технологічна складність, а це потребує масштабних фінансових вливань. Із за цих причин, в останнє десятиліття великі компанії все більше і більше зміцнюють свої позиції на відповідному ринку. Так, із 5-ти проаналізованих компаній сегменту «люкс» всі показали зростання капіталізації за рахунок нарощування обсягів продажів на ринку США, Азії та Європи. Що стосується України, то із початком війни, споживання предметів розкоші, хоча суттєво і скоротилося, однак не повністю анулювалося. Більше того, в останні місяці спостерігається певне пожвавлення продажів товарів люкс сегменту, на території країн, де зареєстровано значний приплив українських біженців, що дає підстави вважати, що попит на відповідні товари зберігається, а тому актуальними залишаються питання, щодо розробки заходів спрямованих на вилучення додаткових фіскальних вигід для повоєнної відбудови України та врівноваження соціального дисбалансу в розподілі суспільних доходів і витрат. З цією метою автором розроблено алгоритм системи оподаткування предметів розкоші (СОПР) за прогресивною шкалою, що визначається альтернативний механізм підвищення доходів бюджету України в умовах війни.

На заключному засіданні були запрошені учасники та члени конкурсної комісії. З вітальним словом до присутніх звернулися: координатор конкурсу, кандидат економічних наук, доцент Валентина Літинська; проректор Хмельницького національного університету, кандидат економічних наук, доцент Віктор Лопатовський; декан факультету економіки і управління цього ЗВО кандидат економічних наук, доцент Віталій Карпенко; завідувач кафедри маркетингу ХНУ, кандидат економічних наук, доцент Ірина Закрижевська; голова конкурсної комісії, доктор економічних наук, професор Ольга Гончар. Члени конкурсної комісії та переможці висловили свої враження від рівня організації та проведення конкурсу, а переможцям побажали подальших наукових та інноваційних звершень.

Вітаємо студентку Котик Христину та наукового керівника, доктора економічних наук, професора, завідувача кафедри міжнародних економічних відносин Михайлишин Лілію Іванівну за зайняте I місце в Міжнародному конкурсі кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікації та управління брендами та отримання диплому I ступеня.