Сьогодні у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника відбулася лекція президента Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тараса Фінікова на тему: «Інституційна акредитація: аналітичний огляд і моделі для України». До обговорення були залучені адміністрація університету, керівники підрозділів, завідувачі кафедр, гаранти освітніх програм та всі ті, хто включений до акредитаційного процесу освітніх програм університету. Також запрошеними були представники ЗВО Івано-Франківська.
«Сьогодні тут присутні люди, які акумулюють, генерують та реалізовують багато проєктів. З великим задоволенням ми завжди зустрічаємося з Тарасом Фініковим, який впродовж багатьох років був не тільки одним із очільників Міністерства освіти і науки України, а й людиною, яка увесь час знаходиться в процесах дослідження. Переконаний, що наша зустріч допоможе розглянути багато проблем та надасть імпульс новим ідеям. Перед нами є багато викликів і тематика, яка пов’язана з інституційною акредитацією – це те, що дуже важливо і також на часі», – зазначив ректор Прикарпатського національного університету Ігор Цепенда.
«Інституційна акредитація, це певною мірою визначник того, наскільки розвинута освітня система країни», – наголосив президент Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тарас Фініков.
У ході лекції Тарас Фініков окреслив наступні питання:
– В чому сенс інституційної акредитації ЗВО для української системи вищої освіти?
– Хто має ініціювати інституційну акредитацію?
– За якими критеріями повинна проводитися інституційна акредитація ЗВО?
– Як високо має стояти планка для отримання інституційної акредитації?
– Чи можлива часткова інституційна акредитація та інші.
Спікер представив огляд національних практик з впровадження інституційної акредитації в різних країнах світу, зокрема Естонії, Казахстані, Польщі, Німеччині, Бразилії, Індії, Нідерландах.
На завершення ним було представлено макет інституційної акредитації в Україні, спираючись на світовий досвід та національні особливості. Окреслено склад експертної групи, вектори оцінювання, вагові коефіцієнти та категорії, які дають певні переваги.
«Важливою складовою є мотивація співробітників до підвищення якості освіти шляхом запровадження чіткої системи заохочень закладів вищої освіти», – підкреслив президент Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тарас Фініков.